KOŁO INFORMATYCZNE rok szkolny 2021/2022
Cele:
- Poszerzanie wiedzy w zakresie treści w realizowanym programie nauczania zajęć komputerowych.
- Zapoznanie z nowymi programami przydatnymi w pracy z komputerem.
- Zachęcenie do samodzielnego i twórczego samokształcenia poprzez wykorzystanie mediów jako narzędzi pracy indywidualnej
- Zapoznanie uczniów z rozwojem technologii komputerowej
- Kształcenie umiejętności biegłego posługiwania się myszką komputerową oraz klawiaturą
- Poszerzenie wiedzy z zakresu wiedzy i umiejętności wykraczających poza treści zawarte w podstawie programowej nauczania informatyki.
- Poszerzanie umiejętności wykorzystywania Internetu jako źródła informacji.
Na kółku zamierzam zapoznać uczniów z takimi programami jak:
- Windows Movie Maker – program do tworzenia filmów i animacji
- Baltie - program do nauki programowania
- PAP4 – program do tworzenia animacji 2d
- Powerpoint – program do tworzenia prezentacji multimedialnych
- TuxMath - gra matematyczna
- Blockcad - tworzenie budowli z klocków lego
- Pixton - strona internetowa do tworzenia komiksów
- Code – strona do nauki programowania